8decwebsite top 10 tips

Hoe goed staat mijn website?

Dat het zware tijden zijn lezen en merken we overal. Maar zie jij ook mogelijkheden? Heb je nu bijvoorbeeld ook ineens meer tijd voor andere dingen? Straks, als alles weer “normaal” is wil je weer knallen. Zorg dan nu dat je hierop voorbereid bent!

mijn bedrijf op googleWanneer heb je voor het laatst gekeken naar jouw bedrijfsvermelding op Google? En dan bedoelen we niet de notering als je Googelt op je bedrijfsnaam! Google eens op de dienst die je levert. De meeste mensen zoeken hier namelijk naar, vaak ook nog met de plaatsnaam waar ze wonen. Ben je tandarts, dan zoekt iemand uit Amsterdam op ‘tandarts Amsterdam’. Een notering op de eerste pagina, liefst nog bij de eerste drie resultaten, is allesbepalend voor het krijgen van bezoekers naar jouw website. Vind jij jezelf hier niet terug? Dan is het nu tijd om hier wat aan te doen.

Gebruik onze onderstaande checklist:

1. Hoe ziet jouw website eruit op mobiel?

 Een groot gedeelte van alle websitebezoekers bekijkt een website op een mobiel! Ook Google doet dat. Ze website op mobielkijkt naar de inhoud van een site op de mobiele versie. Als daar weinig tekst staat of deze niet gebruiksvriendelijk is, dan krijg je geen hoge notering. Je website moet er goed uitzien op allerlei apparaten! Van desktop tot mobiel. Via deze link kan je checken of je site mobiel geschikt is: https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

2. Hoe snel laad jouw website?

Het mag niet langer dan één of twee seconden duren voor de gehele site is geladen. Niet alleen Google waardeert een snelle website. Ook bezoekers haken af als ze te lang moeten wachtenwebsite snelheid verhogenDe snelheid van je website telt dus erg zwaar mee. Dit kan door kleinere foto’s te gebruiken in combinatie met een snelle webserver. Ook de technische opbouw van de website is erg belangrijk! Check via deze link de snelheid van je website: https://tools.pingdom.com

3. Zijn er genoeg actieknoppen geplaatst op je site?

Staat er op elke pagina minimaal één knop die zorgen voor een actie? Denk hierbij aan ‘contact maken’,  ‘direct bellen’ of ‘offerte aanvragen’. Veel website bezoekers houden niet van lezen. Na een klein stukje tekst moeten ze overtuigd zijn. Er moet direct verteld worden wat je doet en hoe goed je dat doet. Daarna moet er een knop aanwezig zijn waarop ze kunnen klikken om contact met je op te nemen. Maar let op! Knoppen kunnen ook afschrikken of de snelheid van je website verlagen.

4. Is je website veilig?

Is er een https:// adres? Dit is te herkennen aan het slotje voor de url. Browsers geven een waarschuwing als een website niet veilig is. Klanten gaan dan weg van de site omdat ze bang zijn voor bijvoorbeeld phishing. Google vermeldt dit ook in de zoekresultaten met de opmerking ‘Onveilige site’.

5. Zijn teksten voorzien van de juiste zoekwoorden?

Google leest je website van top tot teen. Als jij wilt dat je website goed wordt gevonden moeten er goede en duidelijke teksten op staan. Teksten die de juiste zoekwoorden bevatten. Maar ook bestaan uit korte pakkende zinnen. Veel signaalwoorden bevatten en geschreven in de lijdende vorm!

6. Hoe word je weergegeven in het resultatenoverzicht van Google.

De tekst die wordt weergegeven in de resultaten van Google kan je zelf bepalen. Als daar geen pakkende tekst staat, dan kiezen potentiële klanten voor een bedrijf dat ze wel in een paar seconden overtuigt. Gebruik hier desnoods icoontjes om op te vallen!

website info op google

7. Zijn er unique selling point’s geplaatst op je site?

Wat onderscheidt jouw bedrijf van je concurrenten en wat maakt jou zo speciaal. Goede USP’s zorgen voor vertrouwen bij de bezoeker. Hierdoor zullen ze sneller overtuigd zijn om contact met je op te nemen.

8. Staat er op elke pagina minimaal één passende afbeelding?

Google kan plaatjes niet zien, maar leest ze wel in de broncode. Door plaatjes toe te voegen aan je pagina met de juiste benaming en alt-tekst weet Google dat je pagina waardevoller is.

9. Doorlinken

Doorlinken is een handig manier om bezoekers kennis te laten maken met de hele website. Staat er op je website een stuk over het belang van de juiste hardloopschoenen dan is het tactisch om in dit stuk door te linken naar de webshop waar de bezoeker de verschillende beschreven hardloopschoenen kan terug vinden. Bezoekers ervaren het doorlinken als goede service en blijven langer op de website.

10. Goede navigatie

Eenvoudige en duidelijke navigatie zorgt ervoor dat de website bezoekers makkelijk doorklikt en meer tijd op je website spendeert. De bezoeker vindt hierdoor eenvoudig de gezochte informatie. Plaats elementen op vaste, logische plekken en kies voor een overzichtelijke layout. Mensen lezen van links naar rechts dus de meest ideale plek voor een menu is links in beeld gevolgd door bovenin de website. Zorg er goed voor dat als je een menu maakt die bovenin je website staat deze meebeweegt bij het naar beneden scrollen.

hulp nodig?

Succes met het optimaliseren van je website. En vergeet vooral niet om na een week even weer te Googelen op de zoekwoorden die je eerder ook geprobeerd hebt. Is je ranking inmiddels veranderd?

Geef een antwoord

© 2020 All rights reserved. Developed at Media on Top

MEDIA ON TOP
Chat openen
Hoi!
Kunnen we je helpen?