Maak jou

marketing

real.

great.

De drie W’s: Wie wil je bereiken, Wat wil je ze tonen en Waar stuur je ze heen. Onze creatieve marketeers tonen relevante content om jouw doelgroep naar je toe te trekken.

SCROLL

Maar wat verstaan we onder Marketing

Marketing is het gehele proces van het onderzoeken van wie jouw doelgroep precies is en mogelijke kopers tot het waarde geven aan het product waarmee je de behoefte van de klant kunt vervullen.
Vervolgens het vergaren van informatie om aan te sturen op herhaalaankopen.
Het is dus meer dan alleen het extra waarde geven aan het product zelf. Ook de handelingen voor en na de aankoop geven een compleet beeld van marketing.

Dit gaat stapsgewijs volgens het volgende stappenplan

doelgroep

Stap 1: Ontdek wie je doelgroep is

Wij helpen als eerste uitzoeken wie jouw doelgroep is en waarom deze doelgroep voor jouw product moet kiezen.

Stap 2: Waarom moet iemand jouw product aanschaffen?

Met de tweede stap gaan wij aan de slag met de waarde van het product en de behoefte van jouw klanten. Welke voordelen bied jouw bedrijf aan deze doelgroep zodat hij of zij niet
zonder jouw product kan? Daarna gaan wij ook bedenken hoe we jouw product gaan
presenteren. Welke vorm van reclame gaan we inzetten? Wat ook heel belangrijk is: wat voor reclame-uitingen past het beste bij jouw doelgroep? Waar hechten ze waarde aan en wat voor type uiting geeft het product nu meer waarde?

why
uniek

Stap 3: After sales, jouw unieke service!

Als laatste maar absoluut niet het minst belangrijke is hoe jij je service, gaat inrichten. Hoe gemakkelijk kunnen mensen iets retourneren of ruilen? Krijgen mensen een bedankje na aankoop?  Hoe reageert jouw bedrijf op klachten? Waarin kun jij jezelf speciaal maken waardoor de klant terugkomt?

Welke vormen van marketing zijn er?

Dan heb je het antwoord op de vraag “wat verstaan we onder marketing?” Binnen het begrip Marketing, zijn er ook nog verschillende vormen van marketing. Eigenlijk kun je het verdelen in het traditionele offline marketing (alles wat je niet online doet) en online
marketing (al je marketingactiviteiten, via kanalen op het internet). Wij focussen ons vooral in Corona tijd op online marketing, maar graag helpen wij jouw bedrijf ook met de andere vormen van marketing middels een intake gesprek. Graag beantwoorden wij hierin al jouw
vragen en kunnen wij jou helpen in het geven van goed advies.

Vorm 1: Social Media Marketing

Social media is nog maar een jong begrip binnen de marketing, echter is het niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Iedereen is met elkaar verbonden en blijft op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen via deze kanalen. Niet alleen particulieren zijn constant bezig met Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram en andere social kanalen, maar ook bedrijven.
Voor bedrijven liggen er grote kansen op het gebied van social media marketing. Via social mediakanalen kan een bedrijf eenvoudig in contact komen met hun doelgroep, de naamsbekendheid vergroten en de communicatie een persoonlijke tint te geven.
Het gaat er bij social media marketing om dat een bedrijf constant in contact blijft met hun
doelgroep. Deze manier van online communiceren is niet voor ieder bedrijf vanzelfsprekend en hierin is ook veel te leren. Bij Media On Top kennen we de ins en outs van o.a. social media marketing, we helpen jou hier graag mee verder.

Wat kunnen wij voor uw onderneming betekenen?
Het constant en correct onderhouden van de social mediakanalen van jouw bedrijf kan veel tijd in
beslag nemen. Als communicatie experts helpen wij jou graag bij het invullen van deze taak.

Maar wat kun je als ondernemer nou precies van ons verwachten?

Het constant en correct onderhouden van de social mediakanalen van jouw bedrijf kan veel tijd in beslag nemen. Als communicatie experts helpen wij jou graag bij het invullen van deze taak. Maar wat kun je als ondernemer nou precies van ons verwachten?
Wij zijn het online marketing team dat jou ontzorgt, en tegelijkertijd aanvoelt als collega’s.
Wij zijn het online marketing team dat jou ontzorgt, en tegelijkertijd aanvoelt als collega’s.

Vorm 2: Content Marketing

Jouw klant is online op zoek naar waardevolle content en wilt direct kunnen kopen. Content marketing is een manier om:

1) Jouw potentiële klant te bereiken
2) Die potentiële klant aan jouw bedrijf te binden
3) Ervoor te zorgen dat een potentiële klant omgezet wordt, naar een betalende klant
4) De klant tevreden is met jouw product of dienst, waardoor je een loyale klant behoudt.

Maar wat houdt contentmarketing precies in?

Contentmarketing is een techniek die volledig draait op het creëren en verspreiden van waardevolle content voor een specifieke doelgroep. Het doel is om die specifieke doelgroep aan je te binden, te converteren en te behouden.
Met onze content geven we onze klanten handvatten om zelf aan de slag te gaan met contentmarketing en SEO.
Daardoor bouwen we een band op met onze klanten, en als ze ons nodig hebben, zijn we er natuurlijk voor ze.

Maar wat is content?

Content is informatie die een doel dient. Meestal wordt bij content gedacht aan online uitingen,
zoals tekst, afbeeldingen of video.
Goede content is afgestemd op jouw doelgroep, het medium en het bedrijf dat de uiting doet.

Dit zijn de meest voorkomende soorten content:

  • Blogs
  • Youtube-video’s
  • Infographics
  • Animaties
  • E-books
  • Cheatsheets
  • Podcasts
  • Templates

De lijst met content-soorten is oneindig. Misschien denk je nu: als ik van alles een beetje doe, bereik ik meer mensen.
Het tegengestelde is waar. Je maakt veel meer impact door al je focus op een of twee formats te richten.
Middels de Quickscan helpen wij jou graag met de keuze van formats die bij jouw bedrijf passen.

Hoe werkt contentmarketing?

Contentmarketing is een aanpak, waarbij je een bezoeker die in eerste instantie alleen informatie zoekt en geen concrete koopintentie heeft langzaam maar zeker weet te interesseren in jouw product of dienst.
Dit doe je met creëren van een marketingfunnel.
Je leidt je potentiële klant hiermee als het ware door zijn klantreis. Zonder dat je direct iets probeert te verkopen, helpt je de potentiële klant in zijn of haar zoektocht naar informatie. Je deelt waardevolle kennis en bereidt de potentiële klant voor op de volgende stap in je funnel.
Door een systematische aanpak converteer je bezoekers in leads, van leads in prospects en van prospects in klanten.

Ook graag meer uit je social media marketing halen?

Arthur Wilson
Arthur Wilson
T. 31 (6) 24 31 75 00
E. info@mediaontop.nl

© 2020 All rights reserved. Developed at Media on Top

MEDIA ON TOP
Chat openen
Hoi!
Kunnen we je helpen?